This internet page is only in Dutch. Translation will be later this year. Sorry for now. 

Bij EuFlex kun je digitaal uren declareren met de AFAS Pocket App.

In de app kun je o.a.:

  • uren boeken (alleen voor werkstudenten en mensen op oproepbasis);
  • loonstroken bekijken;
  • jaaropgaven bekijken;
  • een adreswijziging doorgeven;
  • je NDA digitaal ondertekenen;
  • gegevens inzien waar je aan het werk bent.

Hoe gaat het proces in zijn werk? 

Jij boekt de uren op de juiste plaatsing (opdracht) in de app. Je kunt dit iedere dag na afloop van je werk doen zodat je niets vergeet, per week of alles in 1x per maand. Je moet in de app de uren wel per dag boeken en per week opslaan. Je kunt wel alles in 1x indienen maar dat mag ook in fases.
Als je de uren hebt ingediend komen ze bij je opdrachtgever van de TU/e terecht in hun werkgeversportal waar zij de uren goed-  of afkeuren. Worden je uren afgekeurd omdat ze niet juist zijn of dat het bijvoorbeeld op de verkeerde plaatsing is geboekt? Dan kun je die reactie van je opdrachtgever weer terugvinden in je app. Je krijgt per mail ook een melding dat er dan een taak voor je klaarstaat en kun je je boeking aanpassen.

Als alles dan goedgekeurd is wordt het automatisch doorgezet naar ons waarna wij het zullen verwerken met de loonbetaling. Je kunt dit proces helaas (nog) niet zien in de app. Je ziet wel een statusverloop van je uren maar deze functie is uitgeschakeld door Afas en werkt dus niet.

Het is belangrijk dat je op tijd je uren declareert! omdat je opdrachtgever ze ook nog na moet kijken.
De uren van de vorige maand dienen uiterlijk de 10e van de maand erop geboekt te zijn. Je opdrachtgever heeft dan nog tm de 15e de tijd om ze goed te keuren. Na deze datum is het niet meer gegarandeerd dat je uren nog meegaan met de eerstvolgende loonrun.

Voorbeeld: Als je uren werkt in januari, dan moeten deze uiterlijk 10 februari geboekt zijn. Je opdrachtgever keurt ze goed uiterlijk de 15e en wij verwerken dit weer tot een salaris welke je dan rond de 25e februari betaald krijgt.

Hieronder vindt je de handleiding voor het declareren van je uren.

How to register your hours

Hoe installeer je de app?

STAP 1 Installeer de app vandaag nog op je telefoon!

Ga naar de store (Google Play of App Store) zoek op “AFAS pocket app”.

STAP 2 Klik op deze QR-code op je telefoon:

Of kies voor ‘Scan code’ in de app als je de mail op je pc hebt staan. Houd de camera van je telefoon voor onderstaande QR-code.

STAP 3 Je ontvangt vervolgens een e-mail met een 6 cijferige code.
Typ deze code over in de app of druk op de code als je de e-mail op je telefoon geopend hebt.

Je bent nu gekoppeld en kunt aan de slag!

Heb je vragen? Neem contact met ons op via pocket@euflex.nl of stuur via de app je vraag in middels de knop “insturen”.

Veel plezier met het gebruik van de app!

Nb. De app is constant in ontwikkeling en we hebben zelf ook al gemerkt dat sommige dingen niet heel handig zijn zoals bijvoorbeeld 2 knoppen die “declaraties” heten maar totaal een andere functie hebben. We hebben geprobeerd om, wat mogelijk is in de software, zoveel mogelijk aan te passen en gemakkelijker te maken. We hopen dat er binnenkort nog meer mogelijk is met de app en dat er een aantal dingen gemakkelijker worden. 

FAQ

Is er ook een website waar ik de uren kan boeken?
Nee, er is enkel een app beschikbaar

Het lukt me niet om de NDA digitaal te ondertekenen?
Als eerste moet je in de app controleren of je telefoonnummer klopt. Dit kun je controleren bij “mijn gegevens” in de app en dan aanpassen zoals de volgende notatie: +31612345678. In 9 van de 10 gevallen is dat het probleem en staat er een “0” teveel.

Ik krijg de SMS code niet binnen om de NDA te ondertekenen?
Geen stress, dit komt vaker voor en ligt (meestal) aan de sms-server van Afas. Meestal lukt het op een later tijdstip wel of de volgende dag. Werkt het dan nog niet? Maak dan via de app een ticket voor ons aan of stuur een mailtje naar pocket@euflex.nl 

Ik heb mijn uren ingediend en mijn opdrachtgever heeft ze goedgekeurd. De status staat nog steeds op “ingediend”? 
Je kunt dit proces helaas (nog) niet zien in de app. Je ziet wel een statusverloop van je uren maar deze functie is uitgeschakeld door Afas en werkt dus niet.
Dit is zeer irritant en daar zijn we ons ook zeker van bewust. Afas heeft het nog niet hoog op de urgentielijst staan maar we blijven proberen.

Ik wil graag mijn loonheffingskorting wijzigen. Kan dat in de app?
Deze functie is er (nog) niet. Wel is het formulier van de Belastingdienst beschikbaar in de app om dit aan te passen per de 1e van de maand! 
Het formulier is te vinden in de app onder “Nieuws” en dan kiezen voor alle documenten. 

Waar kan ik het boekje met studenten-info over het werken bij Euflex vinden? 
Het boekje kun je terugvinden in de app onder “Nieuws” en dan kiezen voor alle documenten.

Contact

Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op: 040-2478085

Luna de Plint, kamer 1.140 – TU/e Campus Eindhoven.

Heb je vragen? Neem contact met ons op via pocket@euflex.nl
of stuur via de app je vraag in middels de knop “insturen”.