Bij EuFlex werkt het uren declareren digitaal met de AFAS Pocket App.

In de app kun je o.a.:

  • uren boeken (alleen voor oproepkrachten/werkstudenten);
  • loonstroken bekijken;
  • jaaropgaven bekijken;
  • adreswijziging doorgeven;
  • bankrekeningnummer aanpassen;
  • plaatsingsbevestigingen inzien met de gegevens waar je aan het werk bent.

Hoe gaat het proces in zijn werk? 

Jij boekt de uren op de juiste plaatsing (opdracht) in de app. Je kunt dit iedere dag na afloop van je werk doen zodat je niets vergeet, per week of alles in 1x per maand. Je moet in de app de uren wel per dag boeken en per week opslaan. Je kunt wel alles in 1x indienen maar dat mag ook in fases.
Als je de uren hebt ingediend komen ze bij je opdrachtgever van de TU/e terecht in hun werkgeversportal waar zij de uren goed-  of afkeuren. Worden je uren afgekeurd omdat ze niet juist zijn of dat het bijvoorbeeld op de verkeerde plaatsing is geboekt? Dan kun je die reactie van je opdrachtgever weer terugvinden in je app. Je krijgt per mail ook een melding dat er dan een taak voor je klaarstaat en kun je je boeking aanpassen.

Als alles dan goedgekeurd is wordt het automatisch doorgezet naar ons waarna wij het zullen verwerken met de loonbetaling. Je kunt in de app een statusverloop van je uren zien. Dus ook of je opdrachtgever het al heeft goedgekeurd.

Het is belangrijk dat je op tijd je uren declareert! omdat je opdrachtgever ze ook nog na moet kijken.
De uren van de vorige maand dienen uiterlijk de 10e van de maand erop geboekt te zijn. Je opdrachtgever heeft dan nog t/m de 15e de tijd om ze goed te keuren. Na deze datum is het niet meer gegarandeerd dat je uren nog meegaan met de eerstvolgende loonrun.

Voorbeeld: Als je uren werkt in januari, dan moeten deze uiterlijk 10 februari geboekt zijn. Je opdrachtgever keurt ze goed uiterlijk de 15e en wij verwerken dit weer tot een salaris welke je dan rond de 24e februari betaald krijgt.

Hieronder vindt je de handleiding voor het declareren van je uren.

Handleiding AFAS Pocket app NL

Hoe installeer je de app?

Ga naar de store (Google Play of App Store) en zoek op “AFAS pocket app”.
Klik op deze QR-code op je telefoon:

Of houd de camera van je telefoon voor onderstaande QR-code.
Je ontvangt vervolgens een e-mail met een 6 cijferige code.
Typ deze code over in de app of druk op de code als je de e-mail op je telefoon geopend hebt.

FAQ

Is er ook een website waar ik de uren kan boeken?
Nee, er is enkel een app beschikbaar

Het lukt me niet om de NDA digitaal te ondertekenen?
Als eerste moet je in de app controleren of je telefoonnummer klopt. Dit kun je controleren bij “mijn gegevens” in de app en dan aanpassen zoals de volgende notatie: +31612345678. In 9 van de 10 gevallen is dat het probleem en staat er een “0” teveel.

Ik krijg de SMS code niet binnen om de NDA te ondertekenen?
Geen stress, dit komt vaker voor en ligt (meestal) aan de sms-server van Afas. Meestal lukt het op een later tijdstip wel of de volgende dag. Werkt het dan nog niet? Maak dan via de app een ticket voor ons aan of stuur een mailtje naar pocket@euflex.nl 

Ik heb mijn uren ingediend. En nu? 
Je kunt dit proces zien in de app. Je ziet het statusverloop van je uren en kunt zo zien of je opdrachtgever deze al heeft goedgekeurd. Is dit proces uiterlijk de 15e van de volgende maand afgerond, dan krijg je dat die maand betaald. 
Je uren van januari moeten dus uiterlijk 15 februari zijn goedgekeurd. Dan krijg je deze eind februari betaald. 

Ik wil graag mijn loonheffingskorting wijzigen. Kan dat in de app?
Dit kan. Klik op de knop “insturen”, vervolgens op “loonheffingsverklaring” en volg dan de instructies op je scherm.
Belangrijk is dat dit alleen per de 1e van een maand kan op een datum in de toekomst. Je dient het document uiteindelijk digitaal te ondertekenen met een sms.  

Waar kan ik het boekje met studenten-info over het werken bij Euflex vinden? 
Het boekje kun je terugvinden in de app onder “Nieuws” en dan kiezen voor alle documenten.

Hoe kan ik doorgeven dat ik ga afstuderen en/of mijn contract wil beëindigen?  
Je mag ons hiervoor een mail sturen naar salary@euflex.nl. We zullen dan je contract beëindigen.  

Waar kan ik mijn plaatsingsbevestigingen terugzien?  
Je kunt deze terugvinden onder “mijn dossier”.

Kun je de app ook in de Engelse taal zetten? 
Dit kan. Je gaat in de app naar “instellingen” en klikt dan op “taal”. 

Hoe kan ik mijn overuren doorgeven als ik student-assistent ben? 
Deze mag je via je manager laten mailen aan ons.

Op welke dagen in 2023 kan ik mijn salaris ontvangen? 
De betaaldata voor dit jaar zijn altijd op de 24e van de maand. Afwijkende maanden zijn: 23 Juni, 22 September, 21 December.

Kun je de omgevingen van Euflex én de TU/e of een andere werkgever koppelen in Pocket?
Je kunt Pocket gebruiken met meerdere omgevingen. 
Ga in Pocket naar Instellingen / Mijn Profit-omgevingen en selecteer de omgeving. Je kunt hier ook een nieuwe omgeving koppelen.

Ik heb nog een andere vraag? Hoe kan ik jullie bereiken?  
Hiervoor hebben we vele mogelijkheden. Je kunt mailen naar salary@euflex.nl, bellen naar 040-2478085, via de chatbot je bericht insturen of via de app op de knop “insturen” klikken.
Het is natuurlijk ook mogelijk om bij ons langs te komen. Op het kantoor is (in principe) maandag tm donderdag iemand aanwezig. De afdeling Contract & Payroll Services (voor je salaris, contract en de app) heeft op maandag haar vaste kantoor dag.  

Contact

Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op: 040-2478085

Luna de Plint, kamer 1.140 – TU/e Campus Eindhoven.

Heb je vragen? Neem contact met ons op via pocket@euflex.nl
of stuur via de app je vraag in middels de knop “insturen”.